A Solution to the Sochi Scandal (소치 스캔들에 대한 해법)

April 20, 2014

Yahoo Contributor Network

Written by Jesse Helms, Translated by 네순쫄으마


It is a time for USFSA (US Figure Skating Association) to take action to rescue ladies figure skating from the hand of thieves in the ISU.


In the wake of the recent Sochi Scandal, the future of figure skating as a sport looks abysmal, steep in corruption and absence of leadership.


The ISU, disguised as a gatekeeper for fair judging, had introduced the COP system, but it turns out the mathematical system only became a fraudulent tool for the judges to arbitrarily manipulate the competition results.


What's behind Sochi Scandal is fundamentally the absence of sport philosophy. The definition of figure skating, especially ladies figure skating.


It all derives from the history of US ladies figure skating.


Since Peggy Fleming who had demonstrated figure skating as an artistic figure, Janet Lynn opened an era of modern figure skating with her ethereal aesthetics, redefining the sport.


Following Lynn's legacy, Dorothy Hamill reigned supreme in 1970s and many champions followed those legendary names until the early 2000s such as Nancy Kerrigan, Kristi Yamaguchi, Michelle Kwan, etc.


Then the heritage screeched to halt.


For the past decade, US figure skating suffered a long period of drought in medals.


Ironically the regression of US ladies skaters coincides with two major scandals -Salt Lake and Sochi. In appearance, the US ladies failed to keep up with the rigorous demand on technicality imposed by the COP system.


Kimme Meisner, Alissa Czisny, and Mirai Nagasu to name a few.


In the name of technical proficiency and accuracy the ISU systematically penalized Nagasu; Meisner and Czisny faded due to their injuries and jumping inconsistency.


While other countries have found way of getting along with that dreaded machine, America seems to have faltered.


Yuna Kim thrived in her tenure thanks to her supreme technicality balanced with artistic mastery. And Mao Asada and Carolina Kostner managed to survive.


In Sochi, however, the ISU revealed its true colors, turning the judging system to create and anoint a new figure skating, a monstrous hybrid of Russian juniorism and systematic fraud.


The ISU has culled many skaters in the name of qualities and accuracy; in Sochi the cumulative asset of quality and technical accuracy were dumped. That's why Sochi Scandal became a historic crime.


How many skaters in the past were victimized under the mathematical precision advocated by the ISU? Now where is such precision and accuracy in judging in Sochi?


I do not believe the COP hampered particularly US ladies skaters, nor do I think only US figure skaters suffered unjustly under the COP system.


But in retrospect, the long absence of US ladies skaters in top notch gave way to the corruption of the ISU, because the ladies figure skating history is a history of US ladies figure skating.


Sochi Scandal was a double edged crime: It's against the historic establishment of modern figure skating, and against the judging system itself; it denies its own value system within itself.


As a result, the modern figure skating that had started with Janet Lynn ended in 2013 Worlds.


Since, the ISU created a new figure skating characterized by Julia Lipnitzskaia and culminated in Adelina Sotnikova in Sochi.


But we cannot recognize it as a legitimate figure skating, because it is not. It may be Cinquanta's figure skating, or Russian figure skating if you will.


Sochi Scandal is a crime in which Cinquanta and his corrupt judges hijacked the sport and ran off to Siberia to repaint it red.


Now, it's a time to expel those criminals and restore the sport. It's not an issue centering on Yuna Kim; it's our heritage in jeopardy.





국제빙상경기연맹 (ISU) 내부의 도둑들 손에서 여자 피겨스케이팅을 구해내기 위해 미국 피겨스케이팅연맹(USFSA)이 나설 때가 됐다.


최근 소치 스캔들의 여파로, 스포츠로서의 피겨스케이팅의 미래는 부패와 리더쉽의 부재 속에 끝도 없이 가파르게 곤두박질 치는 것 같다. 


ISU는 공정한 판정을 위한 수문장인 것처럼 위장하고서 신채점제를 도입했지만, 이 수리적 시스템은 단지 심판들이 경기의 결과를 임의로 조작할 때 사기치기 위한 도구가 되었을 뿐이었음이 밝혀졌다.


소치 스캔들의 근본적으로 '스포츠 철학의 부재'에서 기인한 것이다. 피겨스케이팅의, 특히 여자 피겨스케이팅의 정의(正義)가 없다는 것이다.


이 모든 것은 미국 여자 피겨스케이팅의 역사에서 유래한다.


예술로서의 피겨스케이팅을 보여 주었던 페기 플레밍(Peggy Fleming) 이후, 자넷 린(Janet Lynn)은 여리여리한 미학적 피겨로 현대 피겨스케이팅의 시대를 열었다.


린의 업적을 이어, 1970년대에는 도로시 해밀(Dorothy Hamill)이 여자 피겨스케이팅을 장악했고, 2000년대 초까지 낸시 캐리건(Nancy Kerrigan), 크리스티 야마구치(Kristi Yamaguchi), 미쉘 콴(Michelle Kwan) 등등 많은 챔피언들이 이 전설적인 이름을 뒤이었다.


그 후 이런 유산은 급 정체되었다.


지난 10년 동안, 미국 피겨스케이팅은 오랜 메달 가뭄에 시달렸다.


아이러니하게도 미국 여자 피겨스케이터의 퇴보는 솔트레이크시티와 소치의 두 주요 스캔들과 그 궤를 같이 한다. 미국 여자 선수들은 신채점제도에서 규정하는 기술적 세부 사항에 대한 엄격한 요구를 맞추어 따라가는 데에 실패한 것으로 보인다.


몇 명만 예로 들어 보면 키미 마이즈너(Kimme Meisner), 알리사 시즈니(Alissa Cziny), 그리고 미라이 나가수(Mirai Nagasu) 등이 있다. 


기술적 능수능란함과 정확성이라는 미명아래, ISU는 나가수를 체계적으로 불리하게 만들었다. 마이즈너와 시즈니는 부상과 점프의 흔들림 때문에 피겨스케이팅계에서 사라지고 말았다.


다른 나라들이 그 무시무시한 기계적 수치들에 맞춰나갈 길을 찾는 동안 미국은 머뭇거리기만 한 것 같다.


김연아는 예술적 장악력과 균형을 이룬 극상의 기술성 덕분에 현역 기간 내내 활약했다. 아사다 마오(Mao Asada)와 캐롤리나 코스트너(Carolina Kostner)도 살아남았다.


그러나 소치에서 ISU는 그들의 본성을 드러냈다. 판정 시스템을 이용해, 주니어 선수들을 내세운 러시아의 미성숙함과 체계적인 사기의 합체품인, 말도 안되는 혼합 괴물 같은 새로운 피겨스케이팅을 만들어 내세운 것이다.   


ISU는 스케이팅의 질과 정확성의 이름으로 많은 스케이터들을 도태시켜왔다. 소치에서는 그런 질과 정확성의 누적된 자산이 한번에 버려졌다. 그래서 소치 스캔들은 역사적인 범죄가 된 것이다.


과거 얼마나 많은 스케이터들이 ISU가 주장하는 숫자의 정밀함 아래 희생되어 왔는가? 그런데 소치 판정에서 그런 정밀함과 정확성은 다 어디에 갔는가?


나는 신채점제가 미국 여자 스케이터들만 특별히 구속했다고 생각하지 않을 뿐더러, 미국 피겨 스케이터들만 신채점제에서 

불공정하게 처우 받았다고 생각하지 않는다.


그러나 오랜 기간동안 미국에 최고 수준의 여자 스케이터들의 없었다는 것이 ISU의 부패의 시작이었다고 볼 수 있겠다. 여자 피겨 스케이팅의 역사는 곧 미국 여자 피겨스케이팅의 역사이니까.


소치 스캔들이 이중 범죄였다. 그것은 현대 피겨스케이팅의 역사적 확립에 반하는 것이고, 또 판정 시스템 그 자체에 반하는 것이기도 하기 때문이다. 이건 스스로 자신의 가치 체계를 부정하는 것이다.


결과적으로, 자넷 린으로부터 시작되었던 현대 피겨스케이팅은 2013년 세계선수권에서 끝났다.


그 후 ISU는, 율리아 리프니츠카야(Julia Lipnitzskaia)를 내세우고 마지막엔 아델리나 소트니코바(Adelina Sotnikova)로 절정에 달한 새로운 피겨스케이팅을 소치에서 만들어냈다.


우리는 이것을 정당한 피겨스케이팅이라고 인정할 수가 없다. 그건 피겨스케이팅이 아니다. 굳이 피겨스케이팅이라고 부르려면, 친콴타 피겨나 러시아 피겨라고 하면 되겠다. 


소치 스캔들은 범죄다. 친콴타와 그의 부패한 심판들이 이 스포츠를 납치해서 시베리아로 몰고 가서는 온통 빨간색으로 칠해버린 범죄이다. 


지금, 이 범죄자들을 쫓아내고 이 스포츠를 회복시킬 때이다. 김연아에만 중점을 둘 문제가 아니다. 이건 위기에 빠진 우리 유산에 관한 문제이다.



http://voices.yahoo.com/a-solution-sochi-scandal-12617116.html?cat=9